الصحيفة الإلكترونية للأنبوطين
إدارة منتدي الأنبوطين ترحب بأبناء قريتي الأنبوطين وبقلوله .. .. ونتمني المشاركة الفعاله لخدمة الأنبوطين وبقلوله..ومع خالص تحياتي لكم..
إدارة منتدي الأنبوطين ترحب بأبناء قريتي الأنبوطين وبقلوله .. .. ونتمني المشاركة الفعاله لخدمة الأنبوطين وبقلوله..ومع خالص تحياتي لكم..
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

أول صحيفة إلكترونية تهتم بأخبار الأنبوطين وقري الغربية

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» السنة الاحوال
ارجو الاهتمام ....... عاجل  Emptyالسبت مارس 07, 2015 10:17 am من طرف زائر

» مطلوب للعدالة
ارجو الاهتمام ....... عاجل  Emptyالأربعاء يونيو 12, 2013 7:04 am من طرف مروة

» [color=red]مواساة[/color]
ارجو الاهتمام ....... عاجل  Emptyالسبت مايو 04, 2013 11:12 pm من طرف Admin

» الأنبوطين في صور
ارجو الاهتمام ....... عاجل  Emptyالثلاثاء أغسطس 21, 2012 5:03 am من طرف Admin

» الملتحون الثلاثة: شاب السويس كان في وضع مُخل مع الفتاة
ارجو الاهتمام ....... عاجل  Emptyالجمعة يوليو 06, 2012 4:39 pm من طرف مروة

» زكي: جاهز لقيادة هجوم الزمالك وأرغب في كسر غرور تشيلسي
ارجو الاهتمام ....... عاجل  Emptyالجمعة يوليو 06, 2012 4:36 pm من طرف لبني

» توقعات بوضع «شفيق» على قوائم ترقب الوصول وبلاغات جديدة ضد «سليمان».. اتهامات لنائب الرئيس السابق بإخفاء معلومات فى قتل المتظاهرين.. وبلاغات للتحقيق مع شفيق لامتناعه عن الإدلاء بأقواله فى «موقعة الجمل»
ارجو الاهتمام ....... عاجل  Emptyالجمعة يوليو 06, 2012 4:30 pm من طرف دينا

» جامعة طنطا تهنئ الدكتور مرسي
ارجو الاهتمام ....... عاجل  Emptyالإثنين يونيو 25, 2012 9:57 pm من طرف نشوي

» ارجو الاهتمام ....... عاجل
ارجو الاهتمام ....... عاجل  Emptyالثلاثاء مايو 08, 2012 10:03 pm من طرف أحمد خاطر

ازرار التصفُّح
 البوابة
 الرئيسية
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 بحـث
رمضان كريم
نبذة عن الأنبوطين
الأنبوطين إحدي أكبر قري مركز السنطه,ويتكون إسم الأنبوطين من مقطعين .. الأول هو..انبو ..ومعناه الماء.. والمقطع الثاني هو .. طين .. ويدل علي الخصوبه..لذا فمعني اسم الانبوطين ....يدل علي خصوبة تربتها
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
Admin
ارجو الاهتمام ....... عاجل  I_vote_rcapارجو الاهتمام ....... عاجل  I_voting_barارجو الاهتمام ....... عاجل  I_vote_lcap 
المهندس احمد
ارجو الاهتمام ....... عاجل  I_vote_rcapارجو الاهتمام ....... عاجل  I_voting_barارجو الاهتمام ....... عاجل  I_vote_lcap 
دينا
مروة
نشوي
محمد ثروت الديبة
om tayem allah
mohamed mostafa
مي
Abeer
المواضيع الأكثر شعبية
خمسة أشياء يجب عليك فعلها قبل النوم
معلومة هامة عن الشحنات السالبة من الجسم وكيفية التخلص منها
أنواع العزوم فى أجهزة القياس
تهنئة بمناسبة ذكرى انتصار حرب اكتوبر
من أعلام محافظة الغربية
أسعار قاعات الأفراح في طنطا
علاقة جنسية بين طالب وطالبة جامعة طنطا تنتهي بقسم الشرطة بعد نشر صورها علي الفيس بوك
معارك نارية باحد افراح ميت غزال
رسالة شكر وامتنان وتقدير للمهندس احمد
الأنبوطين في صور
احصائيات
هذا المنتدى يتوفر على 155 عُضو.
آخر عُضو مُسجل هو وليد 88 فمرحباً به.

أعضاؤنا قدموا 343 مساهمة في هذا المنتدى في 251 موضوع

ارجو الاهتمام ....... عاجل

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
????
زائر

ارجو الاهتمام ....... عاجل  Empty
مُساهمةموضوع: ارجو الاهتمام ....... عاجل    ارجو الاهتمام ....... عاجل  Emptyالإثنين مايو 07, 2012 12:25 pm

فى البدايه اشكر ادمن المنتدى على فكره المنتدى واتمنى ان يجعله فى ميزان حسناته.......

ترددت كثيرا قبل كتابه هذا الموضوع وسبب ترددى فى اعتقادى ان هذه المشاركه لن تحرك ساكنا او ستغير شىء لانى وببساطه اعتقد بان كل من يشارك هنا فى منتدى قريتنا العزيزه هو اما متفرج على المنتدى ولا يشارك لا بسلب او ايجاب وهم الاغلبيه الصامته زى مابيقولوا واما من هم يشاركون ببعض المواضيع والاخبار العامه ولهم منا الاحترام ولكنى اتعجب من قله المواضيع الجاده التى تهدف الى طرح مشاكل قريتنا ومناقشتها هنا بين اعضاء المنتدى ومحاوله الوصول للحلول الجاده ونجعل من هذا المنتدى منفسا لنا نناقش فيه اهم ما يواجهنا من مشاكل فى القريه سواء كنا كبار سن او شباب او اطفال .......!!!!!!!

دى كانت مقدمه صغيره قلت فيها كل اللى انا حاسه بيه بمنتهى الصراحه 000 ادخل فى موضوعى ومشكلتى اللى بشعر بيها يوميا وانا رايحه كليتى وهى طريقى من بيتى الى موقف الميكروباص, فى حياتى لم امشى على طريق فى قريه او حتى عزبه بمثل هذا الشكل ... لا استطيع ان اصف كميه التعرج والانحدارات وانعواجات بصراحه مهما اقول مش هلاقى كلام يوصفه . قررت ان اغير اتجاه الطريق وامشى فى طريق اخر لقيته اسوء من الاول وكانت المفاجاه بان كل طرق القريه عباره عن تعوجات وانحدرات انا اسفه جدا جدا جدا واتمنى ان تسامحونى ولكنى مضطره ان اقول بانه ممهد فقط لسير الحيوانات وليس للانسان . بصراحه انا اتعجب من سبب كل هذا ولا اجد اجابه . ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مش عارفه انا بس اللى حاسه بالمشكله دى ولا فيه حد تانى حاسس بيها ومنغصه عليه حياته .... بصراحه ياجماعه اى اقارب ياتوا لزيارتنا اول ما ينتقدوه هى الشوارع وكلهم بيشتركوا فى نفس التعليق " ايه ده الشوارع هنا عامله كده ليه دى مش نافعه لبنى ادمين " بصراحه حاجه تكسف !!!!!!!!!!!!1

انا دلوقت طرحت المشكله فهل من حل Question Question Question Question Question

مش عارفه الحل يبقا ازاى ومين اللى يعملوه Question Question Question Question

اقترح على ادمن المنتدى انه لو امكن من تشكيل لجنه يسميها( لجنه حل المشاكل) ويكون اعضاؤها ناس يثق فى قدرتهم على حل المشاكل ينتقيهم بعنايه من المنتدى ومن خارجه ان امكن ... وتكون مهمتهم هى تحليل المشاكل التى نناقشها هنا فى المنتدى وايجاد الحلول لها وذللك من خلال مخاطبه اهل القريه او مجلس القريه او المجلس المحلى او جهه اخرى ..
..

Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Question
?????
زائر

مُساهمةموضوع: حيرة ودهشة   ارجو الاهتمام ....... عاجل  Emptyالثلاثاء مايو 08, 2012 9:34 pm

والله انا سميت نفسي حائرة لأني فعلاً حائرة من كثرة المشكلات التي نعاني منها وفي نفس الوقت مفيش أي حد بيهتم بأي حاجة .. بس تصدقوا ان ده شيئ عادي ؟ تعرفوا ليه ؟ لأن اذاي هنشوف حلول لمشكله واحنا اصلا مش شايفين المشكلة اساساً !!!!!
بصراحة الكل مغمي عنيه وحاطط قطنة في ودنه ... مش عارفه ليه كده ...
أنا بضم صوتي لصوت كاتبة الموضوع اللي انا برد عليه وبناشد السيد مشرف المنتدي بايجاد اي وسيله لعمل لجنة لمناقشة الحلول الخاصه بمشاكلنا ...
نشوي

نشوي

مُساهمةموضوع: أيمن النواحي التنفيذية للمنتدي؟؟؟؟؟   ارجو الاهتمام ....... عاجل  Emptyالثلاثاء مايو 08, 2012 9:42 pm

والله موضوع الطريق الداخلي للقرية ده موضوع مهم جدا .. بس انا رأيي ان الحل للموضوع ده هو ان كل واحد يصلح المنطقه اللي أمام بيته وبكده تكون النتيجه احسن واسهل بكتير من اي طريقه تانيه ....بس المشكله ان مستحيل ان كل الناس يكون عندها الحافز لكده ... مش عارفه اذاي يتم اقناع الناس بكده .. بس انا في وجهة نظري المتواضعة ان المنتدي ده لازم يكون له نواحي تنفيذية ...يعني مش مجرد افكار لا تنفذ ... الافكار الجميله اللي بنطرحها هنا في المنتدي لازم يكون لها نواحي ماديه في واقعنا ... انا بناشد مشرف المنتدي وبطلبه بنفس الطلب اللي طلبه اخواتي قبل مني وهو القيام بعمل لجنه من شباب يعتمد عليهم لتنفيذ افكارنا اللي بنطرحها دي وإلا سيكون كلامنا كله في الهواء الطلق ..
أحمد خاطر

أحمد خاطر

مُساهمةموضوع: رد: ارجو الاهتمام ....... عاجل    ارجو الاهتمام ....... عاجل  Emptyالثلاثاء مايو 08, 2012 10:03 pm

أنا مستعد أكون ضمن الفريق التنفيذي للمنتدي واناشد مشرف المنتدي بترشيح مجموعه من الشباب وانا متطوع لان اكون ضمن تلك المجموعه لانه شرف كبير لاي شخص ان يكون وسيله لتنمية وتطور قريتنا .. وبالنسبة للموضوع محل النقاش فأنا اتفق مع الاخت نشوي في ان المفروض , بل الواجب علي كل انسان عنده ضمير ان يقوم باصلاح المنطقة التي تقع امام بيته ... بس يا ريت كل انسان يقف وقفة مع ضميره ويراعي القيم والمبادئ التي تربينا عليها كمسلمين ... واحب اشكر السيد مشرف المنتدي علي اتاحة الفرصة لطرح افكارنا وايجاد الحلول لتلك المشاكل التي تؤرق حياتنا وتؤلمنا .. هذا الكلام طبعا لمن عنده ضمير واحساس بالمشاكل ... لان هناك فئة اسميها الفئة المغلوبه علي أمرها . وهي الفئة التي تعيش كالدواب ويعيشون بلا احساس بما يدور حولنا من مشاكل .. ولا اقصد اي اهانه لاحد .. بل اقصد الفئه القليله التي لا دور لها في اي شيئ في حياتنا ويمسون كما يصبحون ... هذا وبالله التوفيق ...

ارجو الاهتمام ....... عاجل
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» عاجل .. برعاية الإخوان .. ندوة تناقش قضايا المزارعين ومحصول الأرز بقاعة المناسبات بالأنبوطين